Ce să mâncăm în zilele friguroase?

Ce să mâncăm în zilele friguroase? – În zilele friguroase de iarnă, când cu greu reușim să ne încălzim, un bol cu supă sau o tocană aburindă sunt extrem de tentante, chiar dacă aceste mâncăruri nu sunt tocmai sănătoase pentru organismul nostru. Consumăm astfel de mâncăruri vara? Nu!

În timpul iernii, avem nevoie de mai multă energie pentru a menţine temperatura corpului şi pentru a proteja sistemul imunitar. Aflaţi ce şi cum trebuie să mâncaţi ca să fiţi sănătos.

Ce să mâncaţi?Este bine să ne amintim că, mai mult decât calorii, avem nevoie de vitamine, microelemente, macroelemente, carbohidraţi şi proteine.

Este chiar important sămâncăm mese regulate.

Legumele minune în anotimpul rece sunt: cartofii dulci, dovleacul (delicios in plăcinta cu dovleac), dovleceii și păstârnacul. Aceste legume au un conținut ridicat in vitCe să mâncăm în zilele friguroase?amina A și vitamina C, care ajută la întărirea sistemului imunitar – scutul împotriva tuturor afecțiunilor. Alte alimente care nu ar trebui să lipsească din regimul dvs.: lintele, fasolea, mazărea, orez brun, dar și cerealele cu orz sau ovăz etc.

Toate alimentele enumerate mai sus constituie o dietă perfectă de iarnă deoarece au un conținut scăzut în grăsimi, dar cantitați semnificative de proteine, carbohidrați și fibre, dar și o serie de vitamine si minerale.

Ce să mâncăm în zilele friguroase?

Acestea pot fi adăugate la orice tip de supă, tocană de legumă sau ca garnitură;  putând fi consumate și de către vegetarieni sau vegani.
Pentru ca sănătatea dvs. să nu aibe de suferit păstrați-vă obiceiurile sănătoase de alimentație și in timpul iernii! În sezonul rece nu trebuie să cădem pradă mâncărurile grase dacă vrem sa arătam bine toata toamna si iarnă.

Morcovii, prazul, dovleacul, usturoiul, broccoli, varza sunt produse ideale pentru a ne menține o sănătate de fier în sezonul rece, când sunt tot mai expuși răcelilor și gripei. Mai mult, ele ne pot ajuta să obținem o siluetă de invidiat.

Să nu neglijăm nici fructele, mai ales citricele, mai populare iarna în alimentație decât vară, când este firesc să mâncăm fructele de sezon. Pe lângă asta, au un aport crescut de vitamina C, care contribuie la întărirea imunității.