Importanța fructelor și legumelor în alimentație

Importanța fructelor și legumelor în alimentație – Datorită elemenImportanța fructelor și legumelor în alimentațietelor nutritive conținute, unele legume și fructe au chiar capacitatea de a arde calorii. Pot fi folosite în majoritatea dietelor și regimurilor alimentare; uneori fiind singurele ce se pot consuma în cazul unor afecțiuni care se tratează foarte greu prin medicamente.

Fructele şi legumele sunt alimente benefice sănătăţii noastre; nu încape nicio îndoială. Deşi oamenii de ştiinţă încă dezbat câte porţii ar trebui să mâncăm zilnic – cinci? şapte? – sau dacă o alimentaţie vegană e mai bună decât una omnivoră, un lucru e totuşi clar: e bine să mâncăm legume şi fructe. Dar s-a întrebat cineva „de ce” e bine să facem asta? Convingerea comună este că fructele şi legumele sunt bune deoarece sunt bogate în antioxidanţi, care combat stresul oxidativ, ce ne îmbătrâneşte celulele; ne deteriorează ADN-ul şi ne predispune la boli.

Consumul de legume și fructe prezintă numeroase avantaje pe care trebuie să învățăm să le valorificăm. Legumele și fructele sunt unica sursa de vitamina C pentru organism; foarte importantă pentru menținerea stării de sănătate, a capacității de muncă și a unei rezistențe normale față de boli. Acestea asigură între 60-80% din necesarul de vitamină A, care se întâlnește în acestea sub formă de provitamina A.

Despre legume și fructe

Legumele conțin aproximativ 80% apă și sunt sărace în glucide; lipide și proteine. Cel mai mare conținut este în vitamina C dar și în caroten. Având în vedere faptul că organismul uman nu este în masură să sintetizeze vitamina C; aportul de vitamina C este foarte important. Vitamina C se găsește mai ales în frunzele verzi cum sunt cele de pătrunjel, leuștean, mărar, țelină, spanac, ștevie, dar și în ardei, ceapă verde, cartofi.

Fructele se caracterizează prin bogația lor în apă, săruri minerale, vitamine, celuloză. Prin faptul că au un conținut scăzut în proteine și glucide, fructele au o valoare energetică scăzută și sunt recomandate atunci când vrem să scăpăm de câteva kilograme. Ca și legumele, fructele conțin vitamine: vitamina C, B1, B2 și săruri minerale precum potasiu, calciu, fier, iod, fosfor. Printre acțiunile terapeutice ale fructelor se numară acțiunea laxativă (datorită conținutului de celuloză), acțiunea mineralizantă, vitaminizantă, acțiune diuretică (datorită conținutului ridicat în apă).