În baza legislației UE, dacă produsele pe care le-ați cumpărat se dovedesc a fi defectuoase sau nu arată conform descrierii, comerciantul trebuie să le repare, să le înlocuiască sau să vă ramburseze, integral sau parțial, suma plătită. Aveți întotdeauna dreptul la o garanție minimă de 2 ani, gratuită. Normele naționale din țara dumneavoastră vă pot oferi protecție suplimentară.

Puteți returna orice achiziție în termen de 14 zile fără justificare (a se vedea perioada de reflecție de 14 zile). De regulă, veți putea solicita o rambursare parțială sau integrală numai în cazul în care repararea ori înlocuirea nu este posibilă. S-ar putea să nu aveți dreptul de a solicita despăgubiri pentru un defect minor, cum ar fi o zgârietură pe ambalajul unui CD.

Excepții

Atenție! Perioada de reflecție de 14 zile nu se aplică în cazul următoarelor produse:

  • bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate
  • produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu în mod regulat (ex. livrarea de lapte)
  • produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)
  • înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat
  • conținutul digital online, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea online și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea
  • bunuri cumpărate de la persoane fizice
  • contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare o baterie de duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.